اگر کمی با برنامهنویسی سروکار داشتهاید، قطعاً برنامهنویسی شیءگرا یا به گوشتان خورده است و یا مجبور شدهاید جایی از آن استفاده کنید. مثلاً فرض کنید میخواهید یک بازی را برنامهنویسی کنید، بازی سادهای مانند ...
بهطورکلی برنامهنویسی شیءگرا در بسیاری از محیطهای برنامهنویسی تعریف شده و کاربردی است. اما از آنجایی که این دوره آموزشی تحت پایتون انجام میشود، آشنایی مختصر با برنامهنویسی پایتون و سینتکسهای آن از واجبات و پیشنیازهای این دوره آموزشی رایگان محسوب میگردد. اما آشنایی عمیق با این زبان برنامهنویسی ضروری نبوده و صرفاً میتواند در یادگیری سریعتر شما را یاری دهد.
اگر کمی با برنامهنویسی سروکار داشتهاید، قطعاً برنامهنویسی شیءگرا یا به گوشتان خورده است و یا مجبور شدهاید جایی از آن استفاده کنید. مثلاً فرض کنید میخواهید یک بازی را برنامهنویسی کنید، بازی سادهای مانند منچ. در اینجا، شیءگرایی مفهوم و کاربرد خود را به زیبایی به تصویر میکشد چراکه هر مهره یک شیء مستقل و تعریف شده در بازی است که در خانههای مستقل از هم (که این خانهها نیز شیء هستند) حرکت میکنند.
از سویی تاس نیز یک شیء است که تعداد حرکات هر مهره را نشان میدهد. پس میتوان کاربرد برنامهنویسی شیءگرا در پایتون را پیادهسازی برنامههای واقعگرایانه دانست. به بیان دیگر اگر بخواهید این بازی ساده یا هر برنامه شیءگرای دیگری را با پایتون برنامهنویسی کنید، نیازمند این هستید تا با برنامهنویسی شیءگرا در پایتون آشنا باشید که در مکتبخونه این امکان بهصورت رایگان برای شما فراهم شده است.
برنامهنویسی شیءگرا کمک میکند دستورات تکراری را به میزان زیادی با روش ارثبری کاهش دهید. از سوی دیگر دقت برنامهنویسی به طرز چشمگیری افزایشیافته که شما را در پیادهسازی یک برنامه تماموکمال، یاری میکند. ازاینرو میتوان هدف از یادگیری برنامهنویسی شیءگرا در پایتون را سادهسازی مفاهیم برنامههایی که در آنها یک شیء نقش بسیار مهمی دارند (مثل بازیها) و یکپارچهسازی کدهای نوشته شده دانست.
فقط کافی است کمی اشتیاق برنامهنویسی در شما وجود داشته باشد، آن زمان است که این دوره دقیقاً برای شما در نظر گرفته شده است. پس اگر فکر میکنید در برنامهنویسی پایتون بهقدری مهارت دارید که میتوانید دانش شیءگرایی در آن را نیز به مهارتهایتان اضافه کنید، شک نکنید که جای درستی آمدهاید.
پایان یافتن این دوره آموزشی برابر است با یادگیری تمامی مفاهیم کلیدی در برنامهنویسی شیءگرا بهخصوص در محیط برنامهنویسی پایتون. این مفاهیم کلیدی عبارتاند از:
1. تعاریف کلاس و شیء و نحوه ایجاد آنها
2. مفهوم ارثبری و کاربرد آن در برنامهنویسی شیءگرا
3. متدهای مختلف در برنامهنویسی شیءگرا
4. معنی کپسولهسازی و نحوه انجام آن
5. آشنایی با چند ریختی یا polymorphism و کاربرد آن
در این دوره آموزشی رایگان سعی شده است تا مفاهیم پایه و کاربردی بهصورت کامل پوشش داده شود. ازاینرو شما در دوره آموزش رایگان برنامهنویسی شیءگرا در پایتون با کاربرد برنامهنویسی شیءگرا بهصورت کامل آشنا شده و سپس تعاریف مهم از جمله کلاس و شیء، متدها، ارثبری و چند ریختی، کپسولهسازی، تجرید و غیره کاملاً را فرا خواهید گرفت. امیدواریم با مطالعه این دوره آموزشی بتوانید قدمهای بزرگی در برنامهنویسی شیءگرا در پایتون برداشته و اپلیکیشنهای متعددی را توسعه دهید. در مکتب خونه همچنین انواع دوره آموزش پایتون و آموزش برنامه نویسی به عنوان مکمل و پیش نیاز این دوره موجود است.
اطلاعات بیشتر
از مجموع 64 امتیاز
26 نظرنظرات بیشتر
حمید دانشجو را میتوان بهعنوان یک محقق با انگیزه و هدفمند در زمینه علوم کامپیوتر معرفی کرد. او دارای تحصیلات کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات بوده و هماکنون در حال فعالیت در زمینه شبکههای ارتباطی است. ایشان مقالاتی نیز در زمینه شبکههای اجتماعی در کنفرانسها و مجلات داخلی و خارجی به ثبت رساندهاند و همچنین، دارای سابقه تدریس در دانشگاه اصفهان نیز هستند.
آقای دانشجو از 91 به عنوان معمار و دانشمند داده و همچنین سرپرست ارزیابی و تست در مرکز تحقیقات انفورماتیک و شرکت بهپرداخت ملت مشغول به کار شده اند و از سال 96 نیز در شرکت پرداخت سپهر به عنوان کارشناس و تحلیلگر امنیت فعالیت میکند.
اطلاعات بیشتر