آموزش بیومکانیک ارتوپدی

در این دوره سعی شده است تمامی مباحث موردنیاز و پرکاربرد در بیومکانیک ارتوپدی به‌خوبی پوشش داده شود. همچنین تمامی سعی مدرس این بوده است تا مباحث در عین تخصصی بودن، به ساده‌ترین زبان ممکن ... ادامه

5 (1 رای)
18 دانشجو
مقدماتی
مکتب‌خونه
مکتب‌خونه
محتوای دوره
پیش‌نیاز‌ها
درباره دوره
نظرات کاربران
درباره استاد

آنچه در این دوره می‌آموزید

آشنایی با سیستم اسکلتی-عضلانی و آناتومی پایه

خواص مکانیکی استخوان

نوسازی استخوان | Remodeling

انواع شکستگی‌ها و فرآیند ترمیم

استراتژی‌های طراحی ابزار

تئوری تیرها

محتوای دوره

12 فصل 31 جلسه 5 ساعت ویدیو
مقدمه
خواص مکانیکی استخوان
Bone Remodeling
شکستگی و ترمیم استخوان
استراتژی‌های طراحی
تئوری تیرها
تیر روی فونداسیون الاستیک
مدل‌سازی سطح و بهینه‌سازی
IMR
پیچ
Plate
فیکساتورهای خارجی

پیش‌نیاز‌ها

جهت گذراندن این دوره توصیه می‌شود ابتدا دوره آموزش رایگان خواص مکانیکی استخوان را بگذرانید.

درباره دوره

 در این دوره سعی شده است تمامی مباحث موردنیاز و پرکاربرد در بیومکانیک ارتوپدی به‌خوبی پوشش داده شود. همچنین تمامی سعی مدرس این بوده است تا مباحث در عین تخصصی بودن، به ساده‌ترین زبان ممکن ارائه شود تا دانشجویان دچار ابهام نشده و صرف‌نظر از پیشینهٔ تحصیلی خود، به‌خوبی متوجه تمامی مباحث بشوند.

 بیومکانیک ارتوپدی یکی از عناوین درسی است که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی‌ارشد و دکترا در دانشگاه‌ها تدریس می‌شود. در دورهٔ آموزش بیومکانیک ارتوپدی با اصول اولیهٔ ارتوپدی، از دید بیومکانیکی، آشنا خواهید شد. همچنین اصول طراحی ابزار ارتوپدی و نحوهٔ تحلیل ابزار ارتوپدی را خواهید آموخت .

 استخوان‌ها بخش ساختاری و اسکلت بدن انسان و حیوانات را تشکیل می‌دهند و بدون آن‌ها حرکت ممکن نیست. این اسکلت با وجود استحکام بالا و طراحی بی‌نظیرش، گاه‌به‌گاه دچار صدمات و مشکلاتی می‌شود که نیاز به ترمیم و اصلاح وضعیت استخوانی را به وجود می‌آورد. عادات نادرست در حین انجام امور روزمره، حوادث و نیز تصادفات، مواردی هستند که می‌توانند سلامت استخوان‌ها و مفاصل ما را به خطر بیندازند. همچنین کهولت سن، تغذیه نامناسب و عادات ناسالمی از قبیل مصرف دخانیات، ریسک بروز شکستگی و سایر آسیب‌ها را افزایش می‌دهد.

 برای پاسخ به این نیاز، دسته‌ای از درمان‌ها به نام ارتوپدی به وجود آمده‌اند که باتوجه‌به افزایش آمار آسیب‌های استخوانی، به طور مداوم درحال‌توسعه و به‌روزرسانی هستند. بیومکانیک ارتوپدی، دانشی است که به دنبال شناخت مکانیکی استخوان، به‌عنوان یک ساختار بیولوژیکی است تا بتواند با شناخت نیروها و عوامل تأثیرگذار بر ترمیم و بازسازی، ابزارهایی را بسازد که بتوانند پشتیبان خوبی برای ترمیم و یا جایگزینی در این ساختمان پیچیده از استخوان‌ها و عضلات باشند.

اطلاعات بیشتر

درباره استاد

اسرا حصیریان
اسرا حصیریان
2 دوره
66 دانشجو

 اسرا حصیریان دانشجوی سال آخر کارشناسی‌ارشد بیومکانیک دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی‌تکنیک تهران) و فارغ‌التحصیل مهندسی پزشکی دانشگاه اصفهان است. وی علاقه‌مند به بافت‌های جامد و بیومکانیک استخوان است و در حال حاضر در حال تحصیل به روی مباحث بیومکانیک ترمیم و صدمات استخوانی و نیز بیومکانیک ارتوپدی است.

اطلاعات بیشتر

سوالات پرتکرار

پس از سپری شدن زمان دوره، به محتوای دوره دسترسی خواهم داشت؟

بله؛ پس از سپری شدن مدت زمان دوره شما به محتوای دوره دسترسی خواهید داشت و می توانید از ویدئوها، تمارین، پروژه و دیگر محتوای دوره در صورت وجود استفاده کنید ولی امکان تصحیح تمارین توسط پشتیبان و دریافت گواهی نامه برای شما وجود نخواهد داشت.